Hotové řešení vs. vyvíjení vlastní komunikační aplikace – proč se do vývoje (ne)pouštět na vlastní pěst?

O výhodách digitalizace interní komunikace už jste určitě četli a slyšeli hodně. Abyste je ale mohli využít na maximum, musíte mít k dispozici ten správný nástroj, který vám jednoduchou a zároveň efektivní interní komunikaci zajistí. Jaké máte možnosti?

Skvělá aplikace = skvělá komunikace

Když se zamyslíte nad svou vysněnou firemní aplikací, zřejmě vás napadnou následující body: aby byla přehledná, obsahovala všechny podstatné informace, spojovala několik důležitých funkcí dohromady, ale také aby odpovídala firemnímu brandu. Zkrátka aby ji ocenilo nejen vedení, ale také zaměstnanci.

Získat takový produkt ale není samo sebou. Někdo ho samozřejmě musí vytvořit. Otázkou ovšem je, kdo.

Vytvoření vlastní aplikace

Možná vás hned napadne, že nejlepší způsob, jak vlastnit takovou vysněnou aplikaci, je ji interně vyvinout. Nicméně než se pustíte do realizace, je důležité se důkladně připravit a promyslet si, co takový vývoj obnáší…

Největší bariérou mezi vámi a skvělou vlastní aplikací budou náklady. Ty jsou totiž velmi vysoké, a tak je nutné zvážit, zda by vám nechyběly jinde. Nesmíte také zapomínat na fakt, že tyto vstupní náklady nejsou vše. Aplikaci je samozřejmě nutné neustále aktualizovat, aby stále přinášela to, co očekáváte a k tomu něco navíc. S tím se pojí alokace lidí, kteří se o hladký chod a další úpravy aplikace budou starat. Pokud navíc chcete vyvíjet vlastní řešení, budete muset vše udělat od píky, což znamená ještě větší (nejen) časovou investici.

Hotové řešení se vyplatí…

Břímě v podobě vytvoření vyhovující aplikace ale nemusíte nést vy sami. Na trhu existují taková hotová řešení, která dokážou vyhovět nárokům a požadavkům každé firmy. Co mohou nabídnout?

  •  Řešení technických problémů. V případě, že se něco pokazí, se nemusíte obávat času a nervů ztracených nad hledáním řešení a nad opravou systému. Vše zajistí zprostředkovatel aplikace.
  • Aktualizace snadno a rychle. Udržování chodu aplikace zkrátka nestojí na vás, a tak se pravidelně dočkáte nových funkcí a možností.
  • Kompromisů se bát nemusíte. Nebudete je totiž muset vůbec dělat – i hotové aplikace vám mohou nabídnout všechny funkce, které si u ideálního komunikačního nástroje představujete.

Individuální potřeby firmy? Není problém.

Obavy, že se budete muset někomu a něčemu přizpůsobit, jsou logické. U naší aplikace na digitální interní komunikaci Plusco ale zbytečné. Můžete si ho totiž upravit podle vašich představ, a to na vícero úrovních.

Jednou z nich jsou moduly, které chcete využívat. A že je z čeho vybírat. Používáte další externí aplikace? Můžete je napojit do Plusca a mít tak vše máte dostupné na jednom místě, a to v cloudu i on premise variantě.

Pro zachování firemního brandu jsou důležité i barvy, logo či vkusný design. Přizpůsobovat se nemusíte ani na úrovni vzhledu firemního nástroje. Plusco bude totiž takové, jaké si ho budete přát, a tak bude odpovídat požadavkům vaší firmy.

A skutečnost, že je Plusco dostupné v desktopové verzi a zároveň jako mobilní aplikace zaručí, že se důležité informace dostanou opravdu ke každému. A o to by mělo jít v interní komunikaci především.