Dalších pět finalistů představíme tentokrát v kategorii náborová kampaň roku. Tedy kampaň na nábor nových zaměstnanců realizovanou v roce 2023. Mezi finalisty a zároveň také hosty slavnostního ocenění se probojovalo těchto pět firem.
„Pracujte s námi pro celý svět”, Letiště Praha
Cílem kampaně bylo přilákat zájem kandidátů a podpořit atraktivitu zaměstnavatele. Práci na letišti jsme představili z pohledu unikátnosti mezinárodního leteckého prostředí s esencí dobrodružství. Každá pozice je zde nepostradatelná a hlavní slogan “Pracujte s námi pro celý svět” vyzdvihuje důležitost každého zaměstnance. Fotografie ke kampani jsme pořizovali s reálnými zaměstnanci, kteří pracují tam, kde hledáme nejvíce nových kolegů. Součástí fotografií byl jedinečný claim vystihující povahu dané pozice. V rámci jednotlivých pozic jsme propagovali i naše benefity.
Natočili jsem také videa s Vojtou Kotkem, který jako „Náborec“ poznal práci v několika organizačních jednotkách a zábavnou formou ukázal ty nejzajímavější činnosti na letišti zblízka. Videa jsme propagovali na našich sociálních sítích a využíváme je i nyní na nejrůznějších akcích.
Kampaň byla z našeho pohledu úspěšná. Reklamu si zobrazilo 31 milionů zájemců. Meziroční nárůst přijatých životopisů za stejné období byl o 17 % vyšší a největší zájem byl o pozici Bezpečnostní kontrola.
„OGILVY NULŤÁK“, Ogilvy
OgilvyNulťák je výběrové semestrální studium. Cílí na vysokoškolské studenty a absolventy se zájmem o marketing, reklamu a PR, kteří chtějí odstartovat kariéru v oboru, ale zatím tápou, kterým směrem se vydat. Nulťák jim nabízí 4 obory: „Jak se reklama vymýšlí a vyrábí“, „Jak dělat reklamu na sociálních sítích“, „Jak tvořit a publikovat příběhy, které prodávají“ a „Jak to funguje v reklamce od a do z“. Každému oboru bylo věnováno 10 praktických workshopů vedených předními experty Ogilvy. Celkem se přihlásilo více než 100 zájemců, nakonec bylo vybráno 41 z nich, kteří program úspěšně dokončili. Pět účastnic dostalo nabídku placené stáže a staly se z nich naše kolegyně.
Pilotní ročník ukázal, že zájem o podobný program jednoznačně je. Pomáhá účastníkům získat náskok před vrstevníky a nabrat zkušenosti z praxe už v průběhu studia, aby se z nich stali o to kvalifikovanější kandidáti na trhu práce s jasnou představou, jaký směr či specializaci si v marketingua reklamě zvolit.
„Věříš si na PwC?“, PricewaterhouseCoopers Česká republika
Dlouhodobě nízká nezaměstnanost, hyperkonkurenční prostředí na trhu práce, klesající počet absolventů vysokých škol, nízká brandawareness PwC a na druhé straně potřeba nabrat více jak 100 mladých talentů do auditu. Před takovou výzvou stálo PwC minulý rok. Ve spolupráci s agenturou VML vytvořili koncept „Věříš si na PwC?“, který kombinoval prestiž PwC, důležitost auditu ve společnosti a výzvu pro mladé dělat práci, která má smysl. Ke komunikaci zvolili jednoduchý design a doplnili ho dvěma videy vysvětlující roli auditora.
Výsledky překonaly očekávání. Zvýšili počet relevantních uchazečů o 182 % a zlepšili míru relevance uchazečů o 28 %. Každý druhý přihlášený byl vhodný na pozici auditora, čímž velmi zefektivnili celý proces výběrového řízení.
„Tahle práce ti sedne!“ Náborová kampaň od Thermo Fisher Scientific Brno
Věděli jste, že Brno je považováno za „hlavní město elektronové mikroskopie“? V moravské metropoli se vyrobí více jak jedna třetina všech elektronových mikroskopů na světě. Největší místní výrobce, Thermo Fisher Scientific, několik let po sobě roste a potřebuje nové pracovníky do výroby. Tomu měla pomoct i náborová kampaň „Tahle práce ti sedne!“ Kampaň se snažila odlišit od typických HR kampaní a vsadila na práci s výrazným symbolem, bílou výrobní kombinézou, která je pro práci ve výrobě elektronových mikroskopů typická. Díky tomu, že v kombinéze chyběl člověk, mohl se oblek rozpohybovat a kreativně propagovat benefity práce v ThermoFisheru. Kampaň se objevila v outdooru i v online prostředí a její výsledky potvrzují, že zaujala:
- 945 kandidátů
- 410 pohovorů
- 108 přijato
- 38 000 návštěvníků webových stránek
- 1,3 mil zásah
Kampaň vedla na microsite www.pracetisedne.cz, na které uchazeči našli jednoduchý formulář, prostřednictvím kterého se mohli přihlásit bez nutnosti posílat klasické CV.
„Mořská náborová kampaň“, XART
Naše agentura XART vloni stála před velkou výzvou – najít ve světě webů a marketingu, který je velký jako moře, další členy posádky. Za dlouhých zimních večerů jsme sepsali blogový článek na webu, poslali ho do světa na sociální síti Facebook – a exkurze do našeho podpalubí mohla začít!
Za využití minimálních externích nákladů a s maximálním nasazením interních kreativních lidí jsme zaznamenali více než dobré výsledky mořské náborové kampaně. Díky FB kampaním se přihlásilo více jak 60 uchazečů s kvalitními životopisy. Nástupů jsme realizovali patnáct, a pokud bychom započítali i kolegy s datem nástupu 2. 1. 2024, pak je to o další tři nástupy více. Díky těmto námořníkům se náš tým rozrostl o 40 %.
Jsme digitální a reklamní agentura z Vysočiny s celorepublikovou působností. Našimi klienty jsou regionální, národní i nadnárodní společnosti. Zajišťujeme pro ně komplexní služby v oblastech online i offline reklamy, marketingové komunikace, podpory prodeje a správy dat.