Toyota láká ženy a dívky na technické pozice

Automobilka Toyota spustila program, jehož cílem je zvýšit podíl žen na vědeckých a technologických pozicích. Jmenuje se Girls STEM a má inspirovat studentky k zájmu o technická místa. Spolupracovat na něm bude největší poskytovatel vzdělávacích programů na kontinentu JA Europe a Inspiring Girls International.

Povolání v oblasti vědy, technologie, inženýringu a matematiky, si podle posledních průzkumů v Evropě volí jen 18 procent žen. Na školách pak má o tyto předměty zájem 26 procent studentek. Několik studií ale prokázalo, že tento podíl lze téměř zdvojnásobit, pokud mají dívky vhodný vzor.

Cílem programu Girls STEM the Future je přivést školačky do přímého kontaktu s ženami, které pracují v Toyota Motors Europe. Úspěšné pracovnice Toyoty se budou s dívkami setkávat ve třídách, budou je zvát do výzkumného a vývojového centra, pořádat inovační kempy nebo je uvítají v on-line video centru.

Toyota chce ženám ukázat příležitosti

„Respekt k lidem je klíčem k filozofii naší společnosti. Naším cílem je odrážet rozmanitost firmy a vytvářet inkluzivní prostředí, kde se každý cítí vítán, je v bezpečí a je mu nasloucháno. Tímto programem chceme ukázat mladým ženám rozmanité a zajímavé příležitosti, které pro ně Toyota nabízí,“ říká vedoucí oddělení udržitelnosti a ESG evropské Toyoty Monica Perez Lobo.

Podle zakladatelky Inspiring Girls Mirim González Durántez by se každá mladá žena měla svobodně rozhodnout, co chce v životě dělat. Partnerství s Toyota Motor Europe je podle ní úžasnou příležitostí představit mladým ženám celou řadu možností, které mají v automobilovém průmyslu k dispozici, a inspirovat je k tomu, aby mířily vysoko.

Toyota Motor Europe zajišťuje velkoobchodní prodej a marketing vozů Toyota a Lexus a zastřešuje výrobní a inženýrské operace Toyoty v Evropě. Toyota v Evropě přímo zaměstnává přibližně 25 000 lidí a od roku 1990 investovala více než deset miliard eur.

Operace Toyoty v Evropě jsou podporovány sítí 29 národních marketingových a prodejních společností v 53 zemích, celkem asi 3000 prodejních míst a devíti výrobních závodů. V roce 2020 prodala Toyota v Evropě 993 113 vozů.