Bez kvalitního vzdělávání v našem oboru se situace nezlepší

„Kvůli důsledkům pandemie část našich zaměstnanců zcela rezignovala na práci v hospitality sektoru a odešla do jiných, pro ně bezpečnějších, oborů. I s tím se nám ale podařilo vyrovnat,“ prozrazuje Jan Lukeš, jednatel hotelu Luxury Spa Hotel Olympic Palace Karlovy Vary.

„Kvůli důsledkům pandemie část našich zaměstnanců zcela rezignovala na práci v hospitality sektoru a odešla do jiných, pro ně bezpečnějších, oborů. I s tím se nám ale podařilo vyrovnat,“ prozrazuje Jan Lukeš, jednatel hotelu Luxury Spa Hotel Olympic Palace Karlovy Vary.

Jak těžké je v současné době najít kvalitní zaměstnance pro luxusní hotel?

Je to těžké, ale nikoliv nemožné. Myslím, že jsme na tom podobně jako kolegové z ostatních oborů a regionů, kteří hledají kvalitní zaměstnance. A je úplně jedno, zda se jedná o pomocné práce nebo manažerskou pozici.

Je tento „stav“ způsobený pandemií, nebo se hotely obecně potýkají s nedostatkem kvalitního personálu již delší dobu?

Je to kombinace několika různých faktorů. Dlouhodobě nedostatečné investice do vzdělávání v oborech cestovního ruchu a pohostinství v kombinaci s upadajícím zájmem mladých o tuto práci. Geografické umístění blízko hranic umožňuje mnoha lidem pracovat na atraktivnějších pozicích v Německu. Kvůli důsledkům pandemie navíc část zaměstnanců zcela rezignovala na práci v hospitality sektoru a odešla do jiných, pro ně bezpečnějších, oborů. Navíc v Karlových Varech máme ubytovacích a lázeňských zařízení opravdu hodně, takže tu probíhá i silná konkurence na pracovním trhu. Přes to všechno se nám daří nacházet vhodné kandidáty, protože hotel je opravdu krásný a jako zaměstnavatel máme v regionu velmi dobré jméno.

Celý rozhovor, ve kterém Jan Lukeš prozrazuje mimo jiné prozrazuje, jak důležité je se při hledání budoucích zaměstnanců zaměřit na spolupráci se školami, najdete v aktuálním čísle časopisu ProfiHR.