Jakub Drobec, který má za sebou více jak dvacetileté mezinárodní zkušenosti z řízení marketingu, se stal novým ředitelem brandu, marketingu a komunikace. A to v Česku i na Slovensku.
Mezinárodní zkušenosti získával postupně ve společnostech jako Generali Germany, Google EMEA a Amazon Germany. Podílel se také na významných Big Tech a internacionálních projektech v oboru pojišťovnictví. Po deseti letech se rozhodl vrátit se domů a podpořit rozvoj české a slovenské UNIQA.
„Kultura UNIQA mi byla od prvního momentu blízká, protože není o velkých deklaracích, ale spíše o aktivní transformaci nejen vlastní firmy, ale i celého finančního trhu. Krásným příkladem je složení našeho představenstva, kde máme tři ženy, čtyři muže a celkově čtyři národnosti. Tento mix obchodních zkušeností a pohledů poskytuje důležitou diverzitu názorů, kterou jsem zatím na pojistném trhu neviděl a která posouvá celou společnost vpřed,“ komentuje svůj nástup Jakub Drobec.
Své marketingové a komunikační vize realizoval Drobec po celém světě – od kódování webových stránek pro zahraniční společnosti v 90. letech až po natáčení reklam v JAR s hollywoodským režisérem. Jak sám říká, „žádný projekt pro mě není příliš malý nebo příliš velký“. Od roku 2007 pracoval exkluzivně pro firmy z žebříčku Fortune Grobal 500 v oblasti finančních služeb a velkých technologií.
Během svého působení v pojišťovně Generali mezi lety 2013 a 2019 vedl marketingové týmy a týmy přímého prodeje ve třech zemích – Slovensko, Turecko, Německo, a transformoval tyto organizace na štíhlé zákaznicky orientované entity s mimořádnou efektivitou s maximalizací dopadu na výsledek podnikání. Za zmínku stojí jeho strategická změna pozice a sloučení osmi různých společností ve skupině Generali Německo. To vyústilo do nejrychleji rostoucí značky v kategorii německých pojišťoven s nejvyšší efektivitou mediálních investic.
Od roku 2018 přesunul své zaměření na mediální a strategické poradenství v centrále Google EMEA a poté v německém Amazonu, kde vytvářel mediální a kreativní strategii pro špičkové zákazníky, jakými jsou například Mastercard, Allianz, McDonalds, VW Group a další. Cílem bylo zefektivnění jejich marketingových aktivit a maximalizace strategických růstových ambicí.
„Je fascinující porovnávat zkušenosti ze zemí, jako jsou Česko, Slovensko, Irsko, Turecko nebo Německo. Co je ale můj úplně klíčový poznatek: i přesto, že každý z těch trhů je kulturně úplně odlišný, zákazníci všude očekávají od finančních služeb v zásadě to samé,“ uzavírá Jakub Drobec.