Motivační dopis, který nepsali. 41 % kandidátů použilo umělou inteligenci při hledání práce  

Personální agentura GoodCall provedla průzkum mezi 569 respondenty zejména z řad kvalifikovaných zaměstnanců o využívání umělé inteligence při hledání práce. Z výsledků vyplývá, že 41 % dotazovaných si s pomocí AI někdy usnadnilo psaní motivačního dopisu. 38 % využilo umělou inteligenci k přípravě na pohovor. Více než polovina respondentů se plánuje v oblasti umělé inteligence v budoucnu vzdělávat. Dotazníkové šetření proběhlo od května do června 2024. 

„Pozorujeme, že na českém pracovním trhu začínají kandidáti experimentovat s umělou inteligencí. Stále však existuje velká část veřejnosti, která si neuvědomuje, jak generativní umělá inteligence ulehčuje hledání nového zaměstnání,“ říká Milan Novák, CEO personální agentury GoodCall. 

41 % účastníků průzkumu potvrdilo, že nejčastěji využili umělou inteligenci k psaní motivačního dopisu nebo zprávy pro náboráře. „Aktuálně nabírají na oblibě nástroje jako ChatGTP, které vám na základě stručného zadání vytvoří během pár vteřin kompletní motivační dopis nebo průvodní e-mail. Při hledání práce vám to ušetří hromadu času,“ vysvětluje Novák.  

Grafy 2

Celkem 38 % dotazovaných přiznalo, že umělá inteligence jim někdy pomohla s přípravou na pohovor např. formou zjišťování otázek. 31 % zájemců o práci v minulosti využilo AI k tvorbě nebo úpravě životopisu.  

Grafy3

Vzdělání jako klíč k úspěchu 

 65 % respondentů potvrzuje, že se plánují v budoucnu vzdělávat ve využívání AI. „Kdo se naučí pracovat s umělou inteligencí, bude mít v budoucnu rozhodně velkou výhodu. Už teď totiž vznikají nová pracovní místa, kde se hlavní náplň práce točí kolem využívání AI,“ říká José Kadlec, ředitel vzdělávací instituce Recruitment Academy, která zaznamenala v měsíci červen 40% nárůst zájemců o kurz umělé inteligence (AI) pro personalisty 
 
Do průzkumu o využívání umělé inteligence při hledání práce se zapojilo 569 respondentů. 61 % z nich mělo dokončené vysokoškolské vzdělání. Dotazníkové šetření proběhlo od května do června 2024. K distribuci dotazníku posloužily sociální sítě a interní databáze kandidátů společnosti GoodCall.